UNITATEA DE INVATAMANT:Gradinita cu Program Normal NR2
CORNI
NIVELUL DE STUDIU:II
Data 12.03.2016
EDUCATOARE:MITOSERU DANIELA MONICA
TEMA ANUALA DE STUDIU:”Cu ce si cum exprimam ceea ce
simtim?”
PROIECT TEMATIC:”TRADITII SI OBICEIURI DE PASTE”
TEMA SAPTAMANII:IN
ASTEPTAREA IEPURASULUI !”
TEMA ZILEI:”VINE , IEPURASUL DE PASTE”
FORMA DE REALIZARE:activitate integrata
TIPUL DE ACTIVITATE:mixta
DURATA:o zi
DOMENII DE ACTIVITATE
INTEGRATE:ALA+ADE(DLC+DOS)
SCOP:
- Stimularea curiozitatii,a interesului de cunoastere fata de traditiile si obiceiurile de Paste;
- Dezvoltarea capacitatii de a memora o poezie,
- Consolidarea si sistematizarea deprinderilor practic-gospodaresti,a muncii individuale cat si in echipa ;
- Educarea atentiei,a spiritului de cooperare,de ordine si disciplina,a spiritului critic si autocritic.;
METODE SI PROCEDEE:
povestirea,conversatia,explicatia,demonstratia,problematizarea,turulgaleriei
brainstorming,exercitiul,munca independenta, in perechi,in grup,jocul
RESURSE MATERIALE:
Coletul surpriza de la iepuras,plansele reprezentand momentele principale
ale pezieii ,cos cu oua fierte,role de
hartie,lipici,foarfeci,hartie glasata, pensule,pensoane,acuarele,felicitari specifice
Pastelui,felicitari necolorate,creioane colorate,fise de munca
independenta,cosulet pentru oua,ecusoane.
FORMA DE ORGANIZARE:frontal,pe grupuri,individual,in perechi;
EVALUAREA ACTIVITATII –Finalitatea zilei :
- Aprecieri verbale individuale si colective;
- Recompense
- Expozitie cu lucrarile copiilor;
ACTIVITATI DE INVATARE:
ADP:
Intalnirea de dimineata:Buna dimineata iepurasilor veseli!
In cerc sa ne adunam
Cu totii sa ne salutam
A-nceput o noua zi
Buna dimineata copii!
Rutine :”Stiu sa folosesc servetelul la masa”
“Imi
recunosc paharul cu apa”
”Prosopelul
insetat”
Tranzitii :
"In fiecare dimineata.."-versuri
ritmice
“Cand am fost noi la padure”-joc
cu text si cant
JOCURI SI ACTIVITATI DIDACTICE ALESE:
ALA 1
BIBLIOTECA:
- Felicitari de Paste-citire de imagini;
- Decoram oul cu semne grafice invatate;
Obiective operationale:
- Sa “citeasca” imagini specifice Pastelui;
- Sa se exprime in propozitii intocmite corect din punct de vedere gramatical;
- Sa adopte o pozitie corecta a corpului fata de suportul de lucru;
ARTA :
- Felicitari de Paste-colorare in contur;
- Realizam suporturi pentru oua;
Obiective operationale:
- Sa coloreze intr-un contur dat;
- Sa utilizeze in mod creativ culorile;
- Sa decupeze si sa ansambleze suportul pentru oua;
- Sa-si autoevalueze lucrarea;
ALA 2
Jocuri in aer liber:
·
Iepurasu-n
iarba-joc cu text si cant;
Obiective operationale:
- Sa execute corect miscarile sugerate de textul cantecului;
- Sa participe activ la joc;
ACTIVITATI PE DOMENII
EXPERENTIALE:
·
DLC,,Vine
iepurasul”
Obiective operationale:
- 1.Sa exprime verbal semnificatia sarbatorii Pastelui si a unor simboluri;
- 2.Sa retina titlul poeziei
- 3.Sa memoreze logic versurile,
- 4.Sa recite expresiv si corect din punct de vedere gramatical,
DOS”Vopsim si decoram oua de Paste”
Obiective operationale:
- Să decoreze ouă folosind diferite procedee de lucru;
- Să descrie unele obiceiuri specifice zonei legate de sărbătorile Pascale;
- Să manifeste spirit cooperant în cadrul activităţilor;
sa pastreze normele de igiena
BIBLIOGRAFIE:
- Preda Viorica,Pletea Mioara,Grama Filofteia”Ghid de proiecte tematice”,Bucuresti,Editura Humanitas,2006;
- Borteanu Silvia si colaboratorii “Curriculum pentru invatamantul prescolar,Bucuresti,Editura Didactica Publishing House,2009.
- Adina Glava,Maria Pocol,Lolica Lenuta Tataru”Educatia timpurie-ghid metodic pentru aplicarea curriculumului prescolar,Editura Paralela 45,Pitesti,2009.
SCENARIUL ZILEI
Copiii iubesc nespus
această sărbătoare,deoarece simbolul lor drag,adus de pe meleaguri germane,Iepuraşul
de Paşte,le aduce în dar cadouri,dulciuri şi ouă roşii.
Centrul temetic şi sala de
grupă sunt amenajate corespunzător sărbătorii care se apropie cu decoruri
specifice,reviste,cărţi ,diverse imagini,jucării etc;
Activitatea debutează cu
întâlnirea de dimineaţă:
Bună dimineaţa ,iepuraşilor veseli!
purtăm o scurtă discuţie despre sărbătoarea care se apropie,după care completăm
calendarul naturii,facem prezenţa, anunţ noutatea zilei.Astazi la noi la gradinita
a venit doamna educatoare sa vada cate lucruri interesante stiti voi sa faceti
si cat de cuminti si activi sunteti la activitati.
Tema zilei se numeşte:Vine,
Iepuraşul de Paşte! Repet titulu
Impartim ecusoanele gasite in colet alaturi de scrisoare dupa care vizionam
o poveste ,,Povestea iepurasului’’apoi ne indreptam pe centre de lucru Prezint
copiilor scrisoarea şi coletul surpriză pe care le-am primit de la Iepuraşul de
Paşte în timp ce mă îndreptam spre grădiniţă.Aici avem toate materialele necesare desfasurarii
activitatilor de astazi.Deschid scrisoarea si citesc:
“Dragi copii ,în curând sosesc la voi ,dar până ne
întâlnim v-am trimis poezia mea ,,vine iepurasul’’ (aveţi şi planşele)sper să
va placa si sa o invatati ,dupa care va rog sa decorati oua pentru Paste.
Va rog sa realizati si alte lucrari pentru mine in
cadrul sectoarelor :prezint activitatiile
BIBLIOTECA:
·
sa
cititi imagini cu felicitarile de Paste;
·
sa
decorati oua cu semnele grafice
invatate;
ARTA:
·
să
realizaţi felicitări pentru aceasta sarbatoare;
·
sa
realizati suporturi pentru oua;
ACTIVITATI PE DOMENII
EXPERENTIALE:
·
DLC,,Vine
iepurasul”
Obiective operationale:
- 1.Sa exprime verbal semnificatia sarbatorii Pastelui si a unor simboluri;
- 2.Sa retina titlul poeziei
- 3.Sa memoreze logic versurile,
- 4.Sa recite expresiv si corect din punct de vedere gramatical,
DOS”Vopsim si decoram oua de Paste”
Obiective operationale:
- Să decoreze ouă folosind diferite procedee de lucru;
- Să descrie unele obiceiuri specifice zonei legate de sărbătorile Pascale;
- Să manifeste spirit cooperant în cadrul activităţilor;
sa pastreze normele de igiena
La sfărşitul zilei vreau să vă jucaţi jocurile de mişcare:
·
Iepurasu-n
iarba,joc cu text si cant;
Dacă rezolvaţi toate cerinţele mele la sfarsitul
zilei o să primiţi o altă surpriză din
partea mea.
Vă doresc să aveţi o zi minunată alături de
educatoarea voastră.
Semnează: Iepuraşul de Paşti
Pentru a-i arăta iepuraşului că
suntem cuminţi haideţi să-i spunem versuri
ritmice:
In fiecare dimineata
S-avem gandul bun pe fata ,(trecem palmele
peste fata)
Catre soare sa privim(bratele in forma de
cerc,privim in sus)
Iubire sa daruim (strangem bratele peste piept )
De gand rau, sa ne ferim (mana alunga gandul
rau )
S-adunam doar bucurie!(strangem bratele peste
piept)
Si-n lume s-o raspandim!(sarim in sus cu
bratele desfacute)
Si-atunci orisice copil,
In fiecare dimineata
Are gandul bun pe fata!(trecem palmele peste
fata).
Acum ne aşezăm frumos pe scăunele
pentru a asculta poezia si sa o memoram.
Expun conţinutuli urmărind succesiunea
momentelor principale,simultan cu poezia prezint imaginile sugestive,pe
parcursul poeziei explic cuvintele necunoscute.
Pentru fixarea cunoştinţelor propun copiilor sa organizam un concurs
,,Cine recita frumos” .
Tranziţia dintre
activitatea de poezie si cea de activitate practic- gospodareasca se face interpretand cantecul :Iepurasul
de Paste.
A doua dorinţă a
iepuraşului este de a decora ouă..Ne aşezăm la măsuţe după care explic şi
demonstrez copiilor modul de lucru.Efectuăm exerciţii de încălzire a muşchilor
mici ai mâinii :închidem şi deschidem pumnii,cantăm la pian , ploaia,lupta
degetelor.
Urez copiilor spor la lucru.
Copiii încep să lucreze,educatoarea îi
supraveghează şi îi ajută dacă este nevoie.Dau frâu liber imaginaţiei creatoare
a copiilor în decorarea ouălor. Apreciez activitatea copiilor,le ofer
libertatea de a aprecia critic şi autocritic propriile lucrări.Ouăle decorate de
copii vor fi aşezate în coşuleţul iepurasului .
Tranzitia
spre jocurile si activitatile
didactice alese se face executand jocul cu text şi cânt: Iepurasul Tup.
In functie de ecusoanele din
piept,copiii se indreapta spre centrul corespunzator.
La fiecare centru educatoarea prezintă sarcinile
si obiectivele copiilor.Aceştia se
aşează la măsuţe şi rezolvă cerinţele.Reamintesc copiilor comportamentul în
cazul acestor activităţi:vorbim în şoaptă,pentru a nu-i deranja pe
colegi,lucrăm ordonat,utilizăm cu grijă materialele puse la dispoziţie si ducem
la bun sfârşit lucrarea începută.Educatoarea îi supreveghează şi intervine
acolo unde este nevoie.Copiii se rotesc in cadrul centrelor citesc felcitari de
Paste, coloreaza felicitari,realizeaza suporturi pentru oua.Fac aprecieri
individuale.Felicitările,suporturile de oua vor fi expuse în sala de grupă.
Trecerea la urmatoarea etapa a zilei se face
prin tranzitia" Cand am fost noi la padure" joc cu text si cant;
Mai avem de îndeplinit o ultima dorinţă a iepuraşului,să ne jucam jocul:
·
Iepurasu-n
iarba-joc cu text si cant;
Ziua se incheie cu jocul cu text si
cant :"Cand am fost noi la padure"(textul adaptat temei )
Iepuraşul este foarte mulţumit şi se ţine de
cuvânt,oferă copiilor recompense dulci: ouă de ciocolată.Ziua se încheie cu o expoziţie
pregătită pentru parintii copiilor.
DESFASURAREA ACTIVITATII
Secvente didactice
|
Conţinut stiinţific
|
Strategii didactice
|
Evaluarea
|
||||
Metode și procedee
|
Forme de
organizare
|
Mijloace
didactice
|
|||||
1)MOMENT ORGANIZATORIC
2)CAPTAREA ATENŢIEI
3)ANUNŢAREA TEMEI SI ENUNŢAREA OBIECTIVELOR
4)PREZENTAREA NOULUI CONTINUT SI DIRIJAREA
INVATARII
5)OBTINEREA PERFORMANTELOR SI ASIGURAREA
FEEDBACK-ULUI
6)INCHEIEREA ACTIVITATII
|
Se creează condiţii optime pentru desfăşurarea activităţii:
-aranjarea mobilierului pe centre,
--pregătirea materialului didactic necesar
rezolvării sarcinilor propuse pe centre de activitate şi domenii
experenţiale.
-aranjarea scaunelelor in semicerc
Activitatea debuteaza cu : întâlnirea de dimineaţă - salutul, prezenţa
copiilor, completarea calendarului
naturii,stirea zilei.
In fiecare dimineata…versuri ritmice
Se poartă discuţii referitoare la tema abordată în această săptămână.
Se realizeaza prin prezentarea coletului
surpriza si a scrisorii primite de la Iepurasul de Paste’’.
Se vizioneaza povestea ,,Iepurasul de Paste’’.
Se discuta despre apropierea sarbatorii Pastelui
si semnificatia acesteia.
Ce sarbatoare mare se apropie?
Cum se pregatesc copiii de Paste?
Tema zilei de astazi se numeste ,,Vine Iepurasul de Paste!’’
Se citeste scrisoarea in care sunt precizate
tema si obiectivele operationale ale zilei.
Astazi
invatam:
Poezia ,,Vine Iepurasul’’. .
Apoi vom
decora oua pentru iepuras.
La sfărșit vom juca jocul „Iepurașu-n iarbă”
pentru ai împlini și ultma dorință a iepurașului.Spor la lucru !
Trecerea la urmatoarea etapa se realizeaza
printr-o tranzitie
,,Iepurasul de Paste’’.
Treia
cerinta a iepurasului este de a ne grupa pe centre si a rezolva
sarcinile
prezentate in scrisoare.
În funcţie de culoarea ecusonului, copiii se vor
aşeza la un centru de activitate în cadrul căruia vor lucra dupa cum urmeaza:
BIBLIOTECA:
,,Felicitari de Paste’’-citire
,,Decoram oul cu semne grafice’’
ARTA:
,,Felicitari de Paste’’-colorare in contur
"Suporturi pentru oua"-confectionare
Educatoarea trece pe la centre si supravegheaza
modul de lucru al copiilor,poarta discutii cu acestia,urmareste realizarea
corecta a sarcinilor.Copiii care isi rezolva sarcina pot trece la alt centru
pentru a realiza alte cerinte.
Lucrarile realizate vor fi analizate si expuse
in sala de grupa luandu-se in
considerare urmatoarele criterii:
-respectarea tehnicilor de lucru;
-colaborarea cu ceilalti copii;
-finalizarea lucrarilor;
Tranziții
În activitatea frontală, li se cere copiilor să asculte poezia, apoi, pe
baza ilustraţiei, se va explica conţinutul de idei, cuvintele şi expresiile
noi. AICI SCRII POEZIA
Poezia va fi memorată pe unităţi
logice(se va repeta prima strofă cu 2- copii,apoi se va trece la următoarea
strofă,care va fi repetată împreună cu prima, pentru fixarea în memorie a
celor două strofe).Recit poezia
model.Cu ajutorul imaginii redau copiilor conţinutul poeziei.Copiii recită versurile
poeziei,îndrumaţi de educatoare Pentru fixarea
cunoştinţelor propun copiilor sa organizam un concurs ,,Cine recita cel mai frumos” .
Tranziții
Ne ndreptăm
spre mesele de lucru pentru al mulțumi pe iepuraș, trebuie să decorăm ouăle.
La activitatea practică, toţi copiii trebuie
să realizeze ”Ouă pentru Paște”
Explic si demonstrez copiilor modul de
lucru.Inainte de inceperea lucrului se efectueaza exercitii de incalzire a
muschilor mici a miinii:inchidem si dechidem pumnii,cantam la
pian,ploaia,lupta degetelor.Urez copiilor spor la lucru ,acestia lucreza sub supravegherea
educatoarei care ii ajuta daca este nevoie.
Apreciez activitatea copiilor si le ofer
libertatea de a –si aprecia critic si autocritic lucrarile. Ouale
decorate vor fi asezate in cosulet.
Vor fi făcute aprecieri asupra participării
copiilor la activitate, implicand si copiii in analiza muncii din aceasta zi.
Copiii
sunt invitati sa se joace jocul de miscare „Iepurasu-n iarba” .Jocul de
miscare este cunoscut de copii,acestia asculta regula jocului distractiv dupa
care trec la desfasurarea lui.
Iepurasul este foarte multumit si ofera copiilor
recompense dulci.
Ziua se incheie cu o expozitie pregatita pentru parintii .
|
Conversaţia
Brainstorming
povestirea
Explicaţia
Conversaţia
Explicatia
Brainstorming
Conversatia
Exercitiul
Munca independenta
Mana oarba
Exercitiul
Conversatia
Exercitiul
Problematizarea
Exercitiul
Conversatia
Munca in perechi
Munca individuala
Exercitiul
Turul galeriei
|
frontal
Frontal
Pe grupe/
Individual
Frontal
Pe grupe
Individual
individual
Frontal
Pe grupe
|
Calendarul
zilei
Colet surpriză
Scrisoare
Calculator
CD poveste
Felicitări de
Paște
Carioca
Creioane
colorate
Foarfec
Lipici
Planșe cu
poezia
AICI SCRII CU CE LUCREZI
|
Capacitatea de atentie
Chestionare orala
Observarea comportamen-
tului copiilor
Observarea comporta-mentului copiilor
Aprecieri verbale
-corectitudinea executiei
-aprecieri verbale
-aprecieri individuale
Observarea comportamen-tului copiilor
Aprecieri verbale
Observarea comportamen-tului copiilor
Evaluare orala
Autoevaluare
Evaluarea prin recompense,
Aprecieri generale
|
||
Anexa1
Vine
iepuraşul
Iepurică-iepurel
Stă tot anul cuminţel.
Stă tot anul cuminţel.
Vine doar în primăvară,
În grădină, de cu seară.
Căci, vezi bine, el cunoaşte
Când e vremea pentru Paşte!
Şi atunci, de dimineaţă,
După ce te speli pe faţă,
Tu să cauţi în grădină,
Pe sub tufe de sulfină,
Ouă roşii, bombonele,
Ciocolată, acadele.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu