STUDIU de CAZ MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI Responsabilitatea față de societate și mediu

 

Școala Gimnazială Mihai Eminescu- Ipotești

Profesor- Vasiliu Eugen

 

 

 

 


 

“Managementul este arta artelor întrucât

are în  vedere dirijarea talentului altora.“

                                   J.J. Serven – Schreiber

 

 

Managementul clasei reprezintă un set complex de comportamente de organizare a clasei, iniţiate de către profesor, cu scopul de a crea şi menţine un climat care să-i permită atingerea obiectivelor instrucţionale.

Componentele managementului clasei

      analiza funcțională a comportamentului;

      managementul prevenţiei comportam;

      managementul problemelor disciplinar;

      managementul conţinutului;

      managementul relaţiilor interpersonale.

Dimensiuni de analiză ale managementului clasei

Comunicare

1. Vă faceţi timp să ascultaţi problemele elevilor sau lucrurile pe care vi le comunică?

2. Luaţi în considerare propunerile sau solicitările elevilor?

Acordarea de feed-back

1. Se întâmplă să negociaţi cu elevii anumite activităţi/teme?

2. Sugeraţi ideea că se poate învăţa şi din greşeli?

Crearea unei atmosfere de încredere

1. Apreciaţi/evaluaţi efortul/progresul elevilor, sau doar performanţele?

2. Luaţi în considerare opiniile/propunerile elevilor?                  

3. Încercaţi să conştientizaţi elevii de abilităţile lor în realizarea diferitelor sarcini?                                                 

Formularea sarcinilor

 

Pornind de la ”Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030” aprobată prin HG nr.59/2023, suntem datori cu abordarea temelor de mediu în cadrul orelor.

Schimbările climatice și degradarea mediului sunt probleme cu care ne confruntăm la nivel național și internațional. Schimbările climatice constituie provocări majore, care vor marca generațiile viitoare. Abordarea acestor teme se poate face sun forma unui STUDIU de CAZ la nivelul clasei de elevi.

Prin educația privind schimbările climatice și mediul putem promova un stil de viață sustenabil prin dezvoltarea de competențe eco-sociale, având în vedere familiarizarea elevilor cu problemele naturale și socioeconomice, cauzate de schimbările climatice, dar și cu modalitățile de a îmbunătăți răspunsul la acestea, urmărind creșterea gradului de conștientizare asupra schimbărilor climatice și problemelor de mediu, implicarea în acțiunile de stopare a degradării mediului.

Și noi, în România, resimțim efectele schimbărilor climatice. Seceta, ploile torențiale, inundațiile, fenomenele meteorologice extreme și codurile roșii de căldură au devenit tot mai frecvente în ultimii ani.

Pactul climatic european este un important mecanism pentru promovarea educației în domeniul schimbărilor climatice și pentru creșterea gradului de conștientizare cu privire la acest subiect. Pentru România, reprezintă o bază a măsurilor pe care le vom lua și un model de urmat, care trebuie să aibă în vedere schimbări profunde, în plan economic și social.

 

Pentru finalizarea studiului de caz, am aplicat chestionare elevilor, cu următorii itemi:

1.   În opinia dumneavoastră, școala dumneavoastră trebuie să-i înzestreze pe elevi cu cunoștințele și competențele necesare pentru a înțelege schimbările climatice și a putea lua măsuri adecvate la nivel individual?

2.   În opinia dumneavoastră, care ar fi principalele motive pentru integrarea educației privind schimbările în activitățile școlare

3.   Ce activități ar stârni intenția elevilor de a aborda pe cont propriu problematica schimbărilor climatice? 

 

 

Bibliografie:

     https://www.edu.ro/sites/default/files/SNEM.pdf

     Comisia Europeană (2020). Strategia UE privind biodiversitatea pentru 2030. https://eurlex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/?qid=1590574123338&uri=CELEX:52020DC0380

     Augustin, I. et al (2016). Tendinţe contemporane în arhitectura pentru educaţia preuniversitară. https://www.paideia.ro/ro/e-book/1801-tendinte-contemporane-in-arhitectura-pentru-educatiapreuniversitaraaugustin-ioan-9786067481709.ht

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu