Școala
Gimnazială Mihai Eminescu- Ipotești
Profesor-
Vasiliu Eugen
“Managementul este arta artelor întrucât
are în vedere
dirijarea talentului altora.“
J.J. Serven
– Schreiber
Managementul
clasei reprezintă
un set complex de comportamente de organizare a clasei, iniţiate de către
profesor, cu scopul de a crea şi menţine un climat care să-i permită atingerea obiectivelor
instrucţionale.
Componentele
managementului clasei
•
analiza funcțională a comportamentului;
•
managementul prevenţiei comportam;
•
managementul problemelor disciplinar;
•
managementul conţinutului;
• managementul relaţiilor interpersonale.
Dimensiuni de
analiză ale managementului clasei
Comunicare
1. Vă
faceţi timp să ascultaţi problemele elevilor sau lucrurile pe care vi le
comunică?
2. Luaţi
în considerare propunerile sau solicitările elevilor?
Acordarea de feed-back
1. Se
întâmplă să negociaţi cu elevii anumite activităţi/teme?
2.
Sugeraţi ideea că se poate învăţa şi din greşeli?
Crearea unei atmosfere de încredere
1.
Apreciaţi/evaluaţi efortul/progresul elevilor, sau doar performanţele?
2. Luaţi
în considerare opiniile/propunerile elevilor?
3.
Încercaţi să conştientizaţi elevii de abilităţile lor în realizarea diferitelor
sarcini?
Formularea sarcinilor
Pornind de la ”Strategia Națională privind Educația
pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030” aprobată prin HG nr.59/2023,
suntem datori cu abordarea temelor de mediu în cadrul orelor.
Schimbările climatice și degradarea
mediului sunt probleme cu care ne confruntăm la nivel național și
internațional. Schimbările climatice constituie provocări majore, care vor
marca generațiile viitoare. Abordarea acestor teme se poate face sun forma unui
STUDIU de CAZ la nivelul clasei de elevi.
Prin educația privind schimbările
climatice și mediul putem promova un stil de viață sustenabil prin dezvoltarea
de competențe eco-sociale, având în vedere familiarizarea elevilor cu
problemele naturale și socioeconomice, cauzate de schimbările climatice, dar și
cu modalitățile de a îmbunătăți răspunsul la acestea, urmărind creșterea
gradului de conștientizare asupra schimbărilor climatice și problemelor de mediu, implicarea în
acțiunile de stopare a degradării mediului.
Și noi, în România, resimțim efectele schimbărilor climatice.
Seceta, ploile torențiale, inundațiile, fenomenele meteorologice extreme și
codurile roșii de căldură au devenit tot mai frecvente în ultimii ani.
Pactul climatic european este un important mecanism pentru
promovarea educației în domeniul schimbărilor climatice și pentru creșterea
gradului de conștientizare cu privire la acest subiect. Pentru România,
reprezintă o bază a măsurilor pe care le vom lua și un model de urmat, care
trebuie să aibă în vedere schimbări profunde, în plan economic și social.
Pentru finalizarea studiului de caz, am aplicat chestionare
elevilor, cu următorii itemi:
1.
În opinia dumneavoastră, școala dumneavoastră
trebuie să-i înzestreze pe elevi cu cunoștințele și competențele necesare
pentru a înțelege schimbările climatice și a putea lua măsuri adecvate la nivel
individual?
2.
În opinia dumneavoastră, care ar fi
principalele motive pentru integrarea educației privind schimbările în activitățile
școlare
3.
Ce activități ar stârni intenția elevilor de
a aborda pe cont propriu problematica schimbărilor climatice?
Bibliografie:
•
https://www.edu.ro/sites/default/files/SNEM.pdf
•
Comisia Europeană (2020). Strategia UE
privind biodiversitatea pentru 2030. https://eurlex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/?qid=1590574123338&uri=CELEX:52020DC0380
•
Augustin, I. et al (2016). Tendinţe
contemporane în arhitectura pentru educaţia preuniversitară. https://www.paideia.ro/ro/e-book/1801-tendinte-contemporane-in-arhitectura-pentru-educatiapreuniversitaraaugustin-ioan-9786067481709.ht
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu