Nistor Andra
ARGUMENT. Proiectul de voluntariat s-a născut din
experiențe reale, confruntarea cu anumite situații, realități din viața socială care m-au determinat să
spun: ,,Trebuie să facem ceva! Împreună putem reuși!’’
Vincent R., Cunoașterea copilului, ed. Didactică și Pedagogică, București,
1972; Să fii voluntar în afara existenței tale profesionale, înseamnă să îți dăruiești parte din timpul
tău liber și să îl dedici celor care au nevoie de tine. Să te implici, să acționezi, să ajuți ori de
câte ori situația o cere, ori de câte ori este posibil. Înainte de a răspunde
cu ,,Nu’’, să învățăm să spunem ,,Da’’,
să răspundem nevoilor celorlalți, să căutăm parteneri care să ne ajute atunci
când situația, poate ne depășește, într-un cuvânt să ne implicăm mai mult, să
nu trecem nepăsători pe lângă suferințele și problemele celor de lângă noi.
Scopul proiectului: promovarea valorilor morale, a principiilor pe care se bazează viața
unei societăți, și anume: ajutorarea aproapelui, altruismul, facerea de
bine, eliminarea egoismului, stimularea
implicării în acțiuni de voluntariat,
depășirea barierelor legate de cultură,
etnie, religie;
Prin proiectul ,,Din suflet pentru
suflet!’’, activitățile planificate le-am desfășurat în baza unor statistici și
identificării nevoilor viitorilor beneficiari
prin întocmirea unui chestionar de nevoi adaptat fiecărei situații ce
urmează a fi rezolvată.
Etapele proiectului: lansarea proiectului la nivelul unității școlare, stabilirea clară a
direcției pe care se va derula acest proiect (sprijin pentru familii
defavorizate, sprijin pentru copii cu dificultăți de învațare), stabilirea unui
calendar de acțiuni de voluntariat, identificarea nevoilor.
Puncte tari: implicarea
directă a părinților, responsabilizarea copiilor și a părinților în respectarea
valorilor creștine de într-ajutorare și sprijin reciproc, stimularea
colaborării între părinți, rezolvări de cazuri situaționale concrete din viața
reală, promovarea imaginii școlii.
Puncte slabe: reticența unor părinți în a se implica
în proiecte, lipsa de timp a unor părinți, lipsa unor sponsori, insuficiente
ajutoare pentru cei aflați în nevoi la nivelul localității.
Calendar de activități:
Noiembrie – Întâlnire între parteneri – schimb de
informații și idei, culegerea informațiilor.
Decembrie – „Cadouri pentru cei dragi” – oferirea unor
pachete cu ocazia Sărbătorilor de Crăciun. Ianuarie
– „Cum să devii un om mai bun” – împărtășirea experiențelor în voluntariat
cu alte
persoane.
Martie – „Mărțișoare, mărțișoare!” – confecționarea unor mărțișoare și realizarea unei expoziții cu
vânzare
(banii obținuți se donează familiilor defavorizate).
Aprilie – ”Dăruim din
suflet! – dăruirea unor pachete cu rechizite/alimente/haine, cu ocazia
Paștelui.
Mai – „Rolul nostru în societate” – masă rotundă, discuții referitoare la
derularea proiectului.
Iunie – „Copil ca tine sunt și eu!” – acțiuni dedicate zilei de 1
Iunie!
Bibliografie:
ü
Dumitrana
M., Copilul, familia și grădinița,
ed. Compania, Iași, 2000;
ü
Ghid de bune practici în educția
timpurie;
ü
Păuna
Adriana Camelia, Rolul jocului în
asigurarea continuității între activitatea din grădiniță și cea din școală, ed. Sf. Ierarh Nicolae, 2010.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu