Model de proiect educațional de voluntariat și incluziune sociala‚ ’’Prieteni noi-Unde-s mulți puterea crește’’



Nistor Andra
I.ARGUMENT

Copiii, devin din ce în ce mai activi, mai creativi, mai plin de imaginatie. Pentru a valorifica cât mai bine acest potențial, proiectul Prieteni noi-Unde-s mulți puterea crește își propune să dezvolte aceasta comoara canalizând-o spre capacitatea de a lega prietenii bazate pe sinceritate, încredere reciprocă, altruism, pasiuni şi interese comune.
Prin acest proiect de parteneriat educaţional, dorim să le oferim copiilor ocazia de a se manifesta creator, arătându-ne viziunea lor asupra lumii, dar în numele prieteniei şi al ajutorului oferit celor ce au nevoie, ei au ocazia să-şi dezvolte spiritul antreprenorial obţinând astfel satisfacţii maxime.


  II.Scopul proiectului:
·         Cultivarea și valorificarea potențialului creator al preșcolarilor și elevilor, dezvoltarea aptitudinilor anteprenoriale și spiritului umanitar.
·         Colaborarea pentru îndeplinirea unui scop nobil;

III.Obiectivele specifice ale proiectului:
·         Confecţionarea de felicitări, decoraţiuni de Crăciun/Paşte, ouă încondeiate, picturi şi dăruirea acestora persoanelor dragi, celor din comunitatea locală, celor în vârsta sau copiilor din cămine/centre de plasament;
·         Dezvoltarea simţului estetic;
·         Stimularea activităţii în echipă;
·         Conştientizarea afectivităţiide grup ca suport al prieteniei;
·         Identificarea propriilor valori şi a grupului-comunităţii din care fac parte;
·         Promovarea şi cultivarea tradiţiilor specific româneşti;
·         Dezvoltarea aptitudinilor anteprenoriale;
·         Promovarea ideii de voluntariat printre copii.


  IV.    Resurse umane
 -preșcolari;
-cadre didactice;
-parinți;

V.Rezultate:
-Realizare album foto cu activitățile din cadrul fiecărui grup;
-Produse realizate de copii :machete,albume,lucrări colective,felicitări,decoruri;
-Respectarea tradițiilor si obiceiurilor locale;
-Concurs de cântece, poezii,povești pe teme variate,jocuri sportive,diplome;
-Realizarea unui portofoliu cu impresii ale participanților în proiect cât și a invitaților;

VI.EVALUARE-CALITATE
Criteriile de evaluare aplicate proiectului:
-Gradul de implicare și participare al copiilor;
-Calitatea limbajului;
-Dezvoltarea imaginației;
-Evoluția comportamentului;


Standarde de performanță stabilite:
-Fiecare copil va participa activ la proiect prin realizare de produse,implicare activ,conversații cu tema data;
-Scăderea manifestărilor violente,sporirea toleranței;

VII.BUGETUL PROIECTULUI
-Transportarea copiilor la activitate va fi asigurată de microbuzul școlii cu angajament scris.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu