prof. Mihaela Pînzaru
Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni
Participanţi: 25 elevi de la clasa a VIII-a B
Scopul lecţiei: Identificarea abilităţilor/aptitudinilor personale necesare practicării unei meserii
Obiective:
O1: să explice termeni noi
din domeniul profesional;
O2: să-şi conştientizeze aptitudinile şi să le
canalizeze către alegerea unei profesii;
O3: să prezinte cât mai
multe meserii şi să le clasifice pe domenii de activitate;
O4: să evidenţieze rolul
activ sau pasiv al părinţilor în opţiunea lor;
O5: să interpreteze un
text dat;
O6: să descrie meseria
preferată
O7: să coreleze abilităţile cu aspiraţiile şi cu
cerinţele meseriei preferate.
Rezultate
aşteptate:
1.
Toţi elevii să culeagă
informaţii în legătură cu profesiile alese şi să realizeze un spot publicitar
cu privire la acea profesie.
2.
Toţi elevii să
prezinte spotul publicitar în faţa colegilor.
3.
Toţi elevii să
deosebească ocupaţia de funcţie şi de carieră.
4.
Toţi elevii să
identifice drumul pe care trebuie să-l parcurgă pentru o ocupaţie, funcţie,
carieră.
5.
Toţi elevii să
identifice trăsături pozitive la colegii lor.
6.
Toţi elevii să
realizeze arborele meseriilor pentru familia lor.
7.
Toţi elevii să
completeze chestionarele.
Rezultate
obținute:
1.
Toți elevii au
realizat spoturi publicitare cu informațiile specifice meseriilor alese.
2.
Toți elevii au
prezentat spotul publicitar în fața colegilor.
3.
Au existat unii elevi
care nu au diferențiat clar ocupația de funcție și de carieră.
Sugestii de
optimizare:
1.
Inegalitatea în
capacitatea de lucru a unora, nevoia altora de a medita/gândi mai mult pentru a
da răspunsul cel mai potrivit - li se va
cere sa le finalizeze acasă sarcinile de lucru nerezolvate.
2.Participarea sau informarea
psihologului școlar, a profesorilor de matematică, limba română, limbi străine,
a părinților.
Spotul video realizat de clasa a VIII- B:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu