STUDIU PRIVIND POEZIA LUI LEONID DIMOV



Prof. Ionescu Nicoleta Paula
Școala Gimnazială Nr. 3 Buzeni

            Născut la 1 ianuarie  1926  în localitatea Ismail, şi crescut de bunicii săi Mitrodora şi Teodor ,  Leonid Dimov  se bucură de o moştenire culturală genetică.
Studiază la Colegiul Sfântul Sava  din Bucureşti iar apoi urmează studii universitare diverse şi multiple ( filozofie, litere, biologie, matematică) dar pe care le lasă neterminate, deoarece „nu mai crede că ştiinţa poate ajunge la adevăr ”.
Mai târziu, după război, îl găsim ca liber profesionist, traducător şi corector.
Manifestările  sale  poetice se realizează treptat; pe când era elev, în anul 1943, publică în revista liceului două poezii şi participă la cenaclul elevilor, apoi în 1956 publică în revista „Tânărul scriitor”, iar la 39 de ani  debutează oficial, din punct de vedere istoriografic, în publicaţia  „Viaţa românească”. Apariţia primelor poezii ale  acestuia au constituit pentru cunoscători o adevărată surpriză: Leonid Dimov era un poet gata format, care cultiva poezia  cu siguranţa unui meşteşugar şi cu un  temperament liric căutător de esenţe.

Personalități botoșănene care au luptat pentru Unirea Principatelor








                                                                                                                     Prof. Nichita Florica

                                                                                    Şcoala Gimnazială,,Octav Băncilă”Corni



     Misterioasele personaje care l-au făcut pe Alexandru Ioan Cuza domn, au fost implicate în momentele cruciale ale Unirii şi sunt originari din acelaşi judeţ.Alexandru Ioan Cuza a fost ales domn şi prin implicarea unor botoşăneni. Patru personaje puţin cunoscute au avut o contribuţie decisivă la numirea şi alegerea lui Alexandru Ioan Cuza ca domnitor al Principatelor. Acţiunile lor au fost puţin vizibile dar cruciale pentru prima unire modernă a Moldovei cu Ţara Românească.În anul 1859 la 24 ianuarie, Alexandru Ioan Cuza, un fost pârcălab de Galaţi, ajungea domn al Moldovei şi al Ţării Româneşti fiind ales de divanurile Ad-hoc ale ambelor Principate. Practic, românii au dat o lecţie de şiretenie şi inteligenţă politică, speculând o singură omisiune a Marilor Puteri ale Europei.

STUDIU DE CAZ - METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE MODALITĂȚI DE APLICARE LA ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR


             
                                                                                                                                           Prof.înv.primar:Baltariu Violeta-Silvia



   Dascălul bun nu este acel învățător care îl surprinde pe elev cu lecția neînvățată,fiindcă evaluarea n-ar trebui să sancționeze, ci să ofere informații despre  ce știe și ce poate să facă elevul cu ceea ce a învățat.Atunci când un test evaluativ nu arată informații ci doar oferă calificative,el este inutil din punct de vedere formativ și educativ.





În mod ideal, informațiile adunate în evaluări sunt utilizate pentru a formula strategii pentru îmbunătățirea la fiecare nivel al sistemului de învățământ. La nivelul clasei, profesorii adună informații pentru înțelegerea elevilor și ajustarea predării pentru a răspunde nevoilor de învățare identificate.


Evaluarea formativă implică faptul că rezultatele vor fi utilizate în procesul de formare și revizuire a unui efort educațional. Evaluările formative sunt utilizate în îmbunătățirea programelor educaționale. Acest tip de evaluare este cea mai comună formă de evaluare în învățământul superior și constituie o mare parte a activității de evaluare.

Întrucât profesorii caută în mod continuu modalități de a-și consolida eforturile educaționale, acest tip de feedback constructiv este valoros.

Sărbătorile românilor de pretutindeni





                                      
Regulament de participare
Proiect regional educațional cu participare națională
„Sărbătorile românilor de pretutindeni”

(nr. 345/CAER 2017- Anexa A la Concursuri regionale fără finanțare)

Ediţia a VI-a   CORNI – BOTOŞANI , 20  DECEMBRIE  2017
Descarcă de aici regulamentul în format WORD
·      Creație plastică, fotografie, eseu –elevi

                „Sărbătorile românilor de pretutindeni”. –tema „Costume tradiționale sărbătorilor de Crăciun, Anul Nou și Bobotează”



Ø    Secțiunea creație plastică – Se adresează preșcolarilor și elevilor din clasele primare. Creaţiile artistice şi colajele vor fi realizate în tehnică de lucru şi pe suport la alegere, încadrându-se la una din categorii : desen/pictură, colaj.

Etichetarea lucrărilor se face în colţul din partea dreaptă jos a lucrării  cu titlul creaţiei, numele şi prenumele elevului, clasa, şcoala, localitatea, numele şi prenumele cadrului didactic coordonator. Lucrările vor fi trimise pe adresa Școala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni, jud. Botoșani, precizând pe plic: „Pentru concursul -Sărbătorile românilor de pretutindeni”, până la data de 15 decembrie 2017. În plicul cu lucrările se vor regăsi obligatoriu: fișa de înscriere, acordul de parteneriat  și un plic autoadresat pentru primirea diplomelor elevilor și adeverințelor cadrelor didactice coordonatoare.

PARTICIPAREA CORNENILOR BOTOŞĂNENI LA OBŢINEREA INDEPENDENŢEI DE STAT A ROMÂNIEI



            În acest an se împlinesc 140 de ani de la obţinerea Independenţei de stat de sub dominaţia/suzeranitatea otomană, în urma victoriilor repurtate de armata română în luptele desfăşurate  pe teritoriul Bulgariei în perioada august-decembrie 1877.

            Obţinerea independenţei de stat a fost posibilă datorită unui complex de factori interni şi externi favorabilei, puşi în valoare de revoluţionarii paşoptişti, care în mare parte au studiat la Paris şi s-au inspirat din ideile marii revoluţii franceze. Pentru intelectualitatea română, anul 1848, a marcat triumful ideii de naţiune. În ambele Principate şi în imperiul habsburgic, ei şi-au justificat cererile de independenţă sau autonomie politică prin invocarea dreptului legitim la autodeterminare al unei comunităţi etnice (M. Bărbulescu, Denis Deletant, Keith Hitchins, Şerban Papacostea, Pompiliu Teodor – Istoria României, Editura Corint, Bucureşti, Bucureşti, 2007, p. 298). În cele trei ţări româneşti, intelectualii au desfăşurat diverse acţiuni în vederea realizării acestui deziderat, însă spaţiul acestui articol nu-mi permite detalierea lor.

HOW LEARNING GRAMMAR CAN BE FUN!

 


 

Autor: prof.Grama Irina Cătălina,Școala Gimnazială ,comuna Gâdinți,2017

 

               Teachers are conscious that students learn in various ways, but almost all respond well if praised. Students have different ways of getting information and proving their knowledge. Different methods and strategies are employed to provide that all students have equal chances to learn. Visual learning is among the best methods for teaching all ages students how to think and learn, because it helps students to connect prior knowledge with new concepts, make abstract ideas visible and concrete, focus thoughts and ideas, leading to understanding and interpretation[1].