STUDIU PRIVIND POEZIA LUI LEONID DIMOV
Prof. Ionescu Nicoleta Paula
Școala Gimnazială Nr. 3 Buzeni
Născut la 1 ianuarie 1926 în
localitatea Ismail, şi crescut de bunicii săi Mitrodora şi Teodor , Leonid Dimov
se bucură de o moştenire culturală genetică.
Studiază la Colegiul Sfântul Sava din Bucureşti iar apoi urmează studii
universitare diverse şi multiple ( filozofie, litere, biologie, matematică) dar
pe care le lasă neterminate, deoarece „nu mai crede că ştiinţa poate ajunge la
adevăr ”.
Mai târziu, după război, îl găsim ca liber
profesionist, traducător şi corector.
Manifestările sale poetice
se realizează treptat; pe când era elev, în anul 1943, publică în revista
liceului două poezii şi participă la cenaclul elevilor, apoi în 1956 publică în
revista „Tânărul scriitor”, iar la 39 de ani
debutează oficial, din punct de vedere istoriografic, în publicaţia „Viaţa românească”. Apariţia primelor poezii
ale acestuia au constituit pentru
cunoscători o adevărată surpriză: Leonid Dimov era un poet gata format, care
cultiva poezia cu siguranţa unui
meşteşugar şi cu un temperament liric
căutător de esenţe.
Personalități botoșănene care au luptat pentru Unirea Principatelor
Prof. Nichita Florica
Şcoala Gimnazială,,Octav Băncilă”Corni
Misterioasele personaje care l-au făcut pe
Alexandru Ioan Cuza domn, au fost implicate în momentele cruciale ale Unirii şi
sunt originari din acelaşi judeţ.Alexandru Ioan Cuza a fost ales domn şi prin
implicarea unor botoşăneni. Patru personaje puţin cunoscute au avut o
contribuţie decisivă la numirea şi alegerea lui Alexandru Ioan Cuza ca domnitor
al Principatelor. Acţiunile lor au fost puţin vizibile dar cruciale pentru prima
unire modernă a Moldovei cu Ţara Românească.În anul 1859 la 24 ianuarie,
Alexandru Ioan Cuza, un fost pârcălab de Galaţi, ajungea domn al Moldovei şi al
Ţării Româneşti fiind ales de divanurile Ad-hoc ale ambelor Principate.
Practic, românii au dat o lecţie de şiretenie şi inteligenţă politică,
speculând o singură omisiune a Marilor Puteri ale Europei.
STUDIU DE CAZ - METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE MODALITĂȚI DE APLICARE LA ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR
Prof.înv.primar:Baltariu Violeta-Silvia
Dascălul bun nu este acel învățător care îl
surprinde pe elev cu lecția neînvățată,fiindcă evaluarea n-ar trebui să
sancționeze, ci să ofere informații despre
ce știe și ce poate să facă elevul cu ceea ce a învățat.Atunci când un test
evaluativ nu arată informații ci doar oferă calificative,el este inutil din
punct de vedere formativ și educativ.
În mod ideal, informațiile adunate în evaluări
sunt utilizate pentru a formula strategii pentru îmbunătățirea la fiecare nivel
al sistemului de învățământ. La nivelul clasei, profesorii adună informații
pentru înțelegerea elevilor și ajustarea predării pentru a răspunde nevoilor de
învățare identificate.
Evaluarea formativă implică faptul că
rezultatele vor fi utilizate în procesul de formare și revizuire a unui efort
educațional. Evaluările formative sunt utilizate în îmbunătățirea programelor
educaționale. Acest tip de evaluare este cea mai comună formă de evaluare în
învățământul superior și constituie o mare parte a activității de evaluare.
Întrucât profesorii caută în mod continuu
modalități de a-și consolida eforturile educaționale, acest tip de feedback
constructiv este valoros.
Sărbătorile românilor de pretutindeni

Regulament de
participare
Proiect
regional educațional cu participare națională
„Sărbătorile
românilor de pretutindeni”
(nr.
345/CAER 2017- Anexa A la Concursuri regionale fără finanțare)
Ediţia
a VI-a CORNI – BOTOŞANI , 20
DECEMBRIE 2017
Descarcă de aici regulamentul în format WORD
· Creație plastică, fotografie, eseu –elevi
„Sărbătorile
românilor de pretutindeni”. –tema
„Costume tradiționale sărbătorilor de
Crăciun, Anul Nou și Bobotează”
Ø Secțiunea creație plastică – Se
adresează preșcolarilor și elevilor din clasele primare. Creaţiile artistice şi
colajele vor fi realizate în tehnică de lucru şi pe suport la alegere, încadrându-se
la una din categorii : desen/pictură, colaj.
Etichetarea lucrărilor se face în colţul
din partea dreaptă jos a lucrării cu
titlul creaţiei, numele şi prenumele elevului, clasa, şcoala, localitatea,
numele şi prenumele cadrului didactic coordonator. Lucrările vor fi trimise pe
adresa Școala
Gimnazială „Octav Băncilă” Corni, jud. Botoșani, precizând pe plic: „Pentru
concursul -Sărbătorile românilor de pretutindeni”, până
la data de 15 decembrie 2017. În plicul cu lucrările
se vor regăsi obligatoriu: fișa de
înscriere, acordul de parteneriat și un
plic autoadresat pentru primirea diplomelor elevilor și adeverințelor
cadrelor didactice coordonatoare.
PARTICIPAREA CORNENILOR BOTOŞĂNENI LA OBŢINEREA INDEPENDENŢEI DE STAT A ROMÂNIEI
În acest an se împlinesc 140 de
ani de la obţinerea Independenţei de stat de sub dominaţia/suzeranitatea
otomană, în urma victoriilor repurtate de armata română în luptele desfăşurate pe teritoriul Bulgariei în perioada
august-decembrie 1877.
Obţinerea independenţei de
stat a fost posibilă datorită unui complex de factori interni şi externi favorabilei,
puşi în valoare de revoluţionarii paşoptişti, care în mare parte au studiat la
Paris şi s-au inspirat din ideile marii revoluţii franceze. Pentru
intelectualitatea română, anul 1848, a marcat triumful ideii de naţiune. În ambele Principate şi în imperiul
habsburgic, ei şi-au justificat cererile de independenţă sau autonomie politică
prin invocarea dreptului legitim la autodeterminare al unei comunităţi etnice (M.
Bărbulescu, Denis Deletant, Keith Hitchins, Şerban Papacostea, Pompiliu Teodor
– Istoria României, Editura Corint, Bucureşti, Bucureşti, 2007, p. 298). În
cele trei ţări româneşti, intelectualii au desfăşurat diverse acţiuni în
vederea realizării acestui deziderat, însă spaţiul acestui articol nu-mi
permite detalierea lor.
HOW LEARNING GRAMMAR CAN BE FUN!
Autor: prof.Grama Irina Cătălina,Școala Gimnazială
,comuna Gâdinți,2017
Teachers are conscious that students learn in various ways, but almost all respond well if praised. Students have different ways of getting information and proving their knowledge. Different methods and strategies are employed to provide that all students have equal chances to learn. Visual learning is among the best methods for teaching all ages students how to think and learn, because it helps students to connect prior knowledge with new concepts, make abstract ideas visible and concrete, focus thoughts and ideas, leading to understanding and interpretation[1].
Abonați-vă la:
Postări (Atom)