Să-l sărbătorim pe Eminescu-proiect educational

Motivaţia proiectului:
Profesorii de limba română au datoria morală de a promovarea în rândul elevilor valorile naţionale, prin evocarea personalităţii lui Mihai Eminescu, întrucât în ultima perioadă majoritatea populaţiei nu mai cunoaşte aspectele cele mai importante ale vieţii şi activităţii literare ale celui mai mare poet român.
Obiectivele proiectului:
Ø  cunoaşterea semnificaţiei zilei de 15 Ianuarie;
Ø  formarea şi cultivarea gustului pentru lectură;
Ø  îmbogăţirea cunoştinţelor despre marele poet;
Ø  familiarizarea prin lectură cu lirica eminesciană;
Ø  transpunerea în imagini a motivelor eminesciene.

Locul desfăşurării: sala de clasă, Centrul de Documentare şi Informare;
Perioada de desfăşurare: 13.01.2014 – 16.01.2014
Responsabili proiect:                    
prof.Sava Ştefania
prof. Pînzaru Mihaela
bibliotecar, Vărvăruc Mihaela

Grupul ţintă: elevi ai ciclului gimnazial al Şcolii Gimnaziale „Octav Băncilă” Corni
► clasa a V-a A
► clasa a VI-a C
► clasa a VII-a B
► clasa a VIII-a B

Argument:
Eminescu este mereu actual, căci iubirea trăieşte atâta timp cât omenirea încă este sensibilă la frumos. Într-o lume în care se pare că nonvalorile tind să ocupe locul câştigat de valorile naţionale în conştiinţa publică, e nevoie ca elevilor să li aducă în atenţie adevăratele personalităţi care fac cinste neamului românesc.
Motto:
Cel mai mare scriitor român pe care l-a ivit până acum timpul. Eminescu a fost o personalitate copleşitoare, care i-a impresionat pe contemporani prin inteligenţă, memorie, curiozitate intelectuală, cultura de nivel european şi farmecul limbajului. Scrisul era viaţa lui: omul cel mai silitor, veşnic citind, meditând, scriind… poet in toată puterea cuvântului.” (Titu Maiorescu)



Activităţile proiectului:
Nr. Crt.

ACTIVITATEA
Locul
de desfăşurare
PERIOADA
1.
„Să ne amintim de Eminescu!”
Ø Lansarea propunerii de proiect
Ø Vizitarea CDI-ului şcolar pentru a împrumuta volume cu poezii ale poetului


CDI


13 ianuarie
2.
Ce a lăsat poetul ca moştenire poporului român ?
Ø Expoziţie de carte cu principalele opere ale poetului
Ø Citirea unor poezii de  către copii din volumele alese
Ø Dezbatere despre materialele ce vor fi adunate  într-un portofoliu


Sălile de clasă




14 ianuarie
3.
Mihai Eminescu văzut prin prisma magică a copilărie
*      ,,Sub  semnul  lui  Eminescu”- activităţi  pe ateliere de lucru
Ø colaj tematic Ce elemente ale naturii fac parte din poeziile eminesciene?
Ø creaţie plastică Poeziile lui Eminescu în culoare-realizarea unor cărţi ilustrate/ expoziţii inspirate din opera lui Eminescu
Ø creaţie literară Scrisoare către Eminescu
*      Mihai  Eminescu - poetul neamului românesc - prezentare  PPS ale  unor momente  din  viaţa  şi  activitatea  poetului
*      Poezia  lui  Eminescu  în  cântec - auditii
*      Recitare  de  poezii  din  opera  eminesciana


CDI


15
ianuarie
4.
Vernisajul  expoziţiei
CDI
16 ianuarie

Metode de evaluare:
·        Evaluarea se va realiza atât pe parcursul derulării proiectului, prin completarea unui jurnal de impresii, dar şi prin metode specifice de evaluare: portofoliul şi analiza produselor activităţii în cadrul   expoziţiei cu lucrările elevilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu