Motivaţia proiectului: 
Profesorii de limba română au datoria morală de
a promovarea în rândul elevilor valorile naţionale, prin evocarea
personalităţii lui Mihai Eminescu, întrucât în ultima perioadă majoritatea
populaţiei nu mai cunoaşte aspectele cele mai importante ale vieţii şi
activităţii literare ale celui mai mare poet român. 
Obiectivele
proiectului:
Ø  cunoaşterea semnificaţiei zilei de 15 Ianuarie;
Ø  formarea şi cultivarea gustului pentru lectură; 
Ø  îmbogăţirea cunoştinţelor despre marele poet;
Ø  familiarizarea prin lectură cu lirica eminesciană;
Ø  transpunerea în imagini a motivelor eminesciene.
Locul desfăşurării: sala de clasă, Centrul de
Documentare şi Informare;
Perioada de desfăşurare: 13.01.2014
– 16.01.2014
Responsabili proiect:                    
prof.Sava Ştefania
prof. Pînzaru Mihaela 
bibliotecar, Vărvăruc Mihaela
Grupul
ţintă: elevi
ai ciclului gimnazial al Şcolii Gimnaziale „Octav Băncilă” Corni
► clasa a V-a A
► clasa a VI-a C
► clasa a VII-a B
► clasa a VIII-a B
Argument:
Eminescu este mereu actual, căci iubirea trăieşte atâta timp cât omenirea
încă este sensibilă la frumos. Într-o lume în care se pare că nonvalorile tind
să ocupe locul câştigat de valorile naţionale în conştiinţa publică, e nevoie
ca elevilor să li aducă în atenţie adevăratele personalităţi care fac cinste
neamului românesc. 
Motto:
„Cel mai mare scriitor român pe
care l-a ivit până acum timpul. Eminescu a fost o personalitate copleşitoare,
care i-a impresionat pe contemporani prin inteligenţă, memorie, curiozitate
intelectuală, cultura de nivel european şi farmecul limbajului. Scrisul era
viaţa lui: omul cel mai silitor, veşnic citind, meditând, scriind… poet in
toată puterea cuvântului.” (Titu Maiorescu)
Activităţile
proiectului:
| 
Nr. Crt. | 
ACTIVITATEA | 
Locul  
de
  desfăşurare | 
PERIOADA | 
| 
1. | 
„Să
  ne amintim de Eminescu!” 
Ø
  Lansarea propunerii de proiect 
Ø Vizitarea
  CDI-ului şcolar pentru a împrumuta volume cu poezii ale poetului | 
CDI | 
13
  ianuarie | 
| 
2. | 
„ Ce a lăsat poetul ca moştenire poporului român ? 
Ø Expoziţie de carte cu principalele opere ale poetului 
Ø Citirea
  unor poezii de  către copii din
  volumele alese 
Ø Dezbatere
  despre materialele ce vor fi adunate 
  într-un portofoliu | 
Sălile de clasă  | 
14
  ianuarie | 
| 
3. | 
Mihai Eminescu văzut prin prisma magică
  a copilărie  ,,Sub  semnul
   lui  Eminescu”- activităţi
   pe ateliere de lucru 
Ø colaj tematic Ce elemente ale naturii fac parte din
  poeziile eminesciene? 
Ø creaţie plastică Poeziile lui Eminescu în culoare-realizarea
  unor cărţi ilustrate/ expoziţii inspirate din opera lui Eminescu 
Ø creaţie literară Scrisoare către Eminescu  Mihai
   Eminescu - poetul neamului românesc -
  prezentare  PPS ale  unor momente  din  viaţa  şi
   activitatea  poetului  Poezia
   lui  Eminescu  în  cântec
  - auditii  Recitare
   de  poezii  din  opera
   eminesciana | 
CDI | 
15 
ianuarie | 
| 
4. | 
Vernisajul  expoziţiei | 
CDI | 
16
  ianuarie | 
Metode de evaluare:
·       
Evaluarea se va
realiza atât pe parcursul derulării proiectului, prin completarea unui jurnal
de impresii, dar şi prin metode specifice de evaluare: portofoliul şi analiza
produselor activităţii în cadrul  
expoziţiei cu lucrările elevilor.
 
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu