Motivaţia proiectului:
Profesorii de limba română au datoria morală de
a promovarea în rândul elevilor valorile naţionale, prin evocarea
personalităţii lui Mihai Eminescu, întrucât în ultima perioadă majoritatea
populaţiei nu mai cunoaşte aspectele cele mai importante ale vieţii şi
activităţii literare ale celui mai mare poet român.
Obiectivele
proiectului:
Ø cunoaşterea semnificaţiei zilei de 15 Ianuarie;
Ø formarea şi cultivarea gustului pentru lectură;
Ø îmbogăţirea cunoştinţelor despre marele poet;
Ø familiarizarea prin lectură cu lirica eminesciană;
Ø transpunerea în imagini a motivelor eminesciene.
Locul desfăşurării: sala de clasă, Centrul de
Documentare şi Informare;
Perioada de desfăşurare: 13.01.2014
– 16.01.2014
Responsabili proiect:
prof.Sava Ştefania
prof. Pînzaru Mihaela
bibliotecar, Vărvăruc Mihaela
Grupul
ţintă: elevi
ai ciclului gimnazial al Şcolii Gimnaziale „Octav Băncilă” Corni
► clasa a V-a A
► clasa a VI-a C
► clasa a VII-a B
► clasa a VIII-a B
Argument:
Eminescu este mereu actual, căci iubirea trăieşte atâta timp cât omenirea
încă este sensibilă la frumos. Într-o lume în care se pare că nonvalorile tind
să ocupe locul câştigat de valorile naţionale în conştiinţa publică, e nevoie
ca elevilor să li aducă în atenţie adevăratele personalităţi care fac cinste
neamului românesc.
Motto:
„Cel mai mare scriitor român pe
care l-a ivit până acum timpul. Eminescu a fost o personalitate copleşitoare,
care i-a impresionat pe contemporani prin inteligenţă, memorie, curiozitate
intelectuală, cultura de nivel european şi farmecul limbajului. Scrisul era
viaţa lui: omul cel mai silitor, veşnic citind, meditând, scriind… poet in
toată puterea cuvântului.” (Titu Maiorescu)
Activităţile
proiectului:
Nr. Crt.
|
ACTIVITATEA
|
Locul
de
desfăşurare
|
PERIOADA
|
1.
|
„Să
ne amintim de Eminescu!”
Ø
Lansarea propunerii de proiect
Ø Vizitarea
CDI-ului şcolar pentru a împrumuta volume cu poezii ale poetului
|
CDI
|
13
ianuarie
|
2.
|
„ Ce a lăsat poetul ca moştenire poporului român ?
Ø Expoziţie de carte cu principalele opere ale poetului
Ø Citirea
unor poezii de către copii din
volumele alese
Ø Dezbatere
despre materialele ce vor fi adunate
într-un portofoliu
|
Sălile de clasă
|
14
ianuarie
|
3.
|
Mihai Eminescu văzut prin prisma magică
a copilărie
![]()
Ø colaj tematic Ce elemente ale naturii fac parte din
poeziile eminesciene?
Ø creaţie plastică Poeziile lui Eminescu în culoare-realizarea
unor cărţi ilustrate/ expoziţii inspirate din opera lui Eminescu
Ø creaţie literară Scrisoare către Eminescu
![]() ![]() ![]() |
CDI
|
15
ianuarie
|
4.
|
Vernisajul expoziţiei
|
CDI
|
16
ianuarie
|
Metode de evaluare:
·
Evaluarea se va
realiza atât pe parcursul derulării proiectului, prin completarea unui jurnal
de impresii, dar şi prin metode specifice de evaluare: portofoliul şi analiza
produselor activităţii în cadrul
expoziţiei cu lucrările elevilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu